En helt vanlig söndag/ mer förvirrad än vanligt

Vaknar av att telefonen ringer. Känner med en gång att helgen erbjudit på tok för lite sömn, sen å andra sidan är livet för kort för att sovas igenom.

Grogg och vinglasen står kvar sen i fredags, konstigt att de inte diskat sig själv denna gången heller.

Bara att ta tjuren vid hornen, kan ju inte släppa in polaren i värsta spritfabriken, definitivt inte en söndag i alla fall.

Efter några timmars umgänge slår jag mig ner vid datorn, lagom uttråkad och med ordentligt mycket spring i benen. Träningen har tyvärr blivit åsidosatt en tid på grund av halsfluss.

Bestämmer mig för en promenad, lagom rask och lagom lång. Tänker i mitt stilla sinne att det hade varit skönt med ett pass på gymmet.

Travar hemåt igen, packar väskan, häller i mig äckeldrinken, styr cykeln ner till gymmet. Massor med folk, EN SÖNDAG, visst ja, dessa nyårslöfte.

Väl inne för att byta om, börjar packa upp det ena tinget efter den andra. Börjar bli orolig då jag inte kan komma ihåg att jag packat upp några träningsbyxor. Ihhh.. vad e klockan, hinner jag, orkar jag upp för backarna för att sen ge mig iväg igen. Visst jag är väl viking.

Motvind, motvind, motvind, detta drabbar ALLTID mig. 14 år i denna underbara stad men vinden kommer alltid vara min fiende.

Hittar byxorna med ett hånfullt leende på byrån. Grrr.. Intalar mig själv att i mitt nästa liv ska jag inte glömma saker.

Iväg igen, men herregud så här kallt var det inte innan, hinner jag? Jag avskyr att komma för sent., var la jag nu gymkortet, fy vad jag mår illa av den där proteindrinken, folk överallt, ringklockan fungerar visst inte när fingrarna är stelfrusna.

Puh jag hann. Nu ska jag avnjuta ett pass på 20 minuter, idioti tänker jag, varför utsätta mig för all denna dramatik.. Tänker ett steg längre.. det är detta som gör dig till den du är en envis jävel med sjukt mycket energi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0